Sinema Tarihine Yön Veren Önemli Akımlar (ÖZET)

Moderatörler: Moderatör, CoMod, Editör, Yönetmen

Cevapla
Kullanıcı avatarı

Konu yazarı
svsknr
Yönetici
Mesajlar: 544
Kayıt: 24 Ağu 2024
Başlıklar: 134
Şehir: Edirne
Yaş: 42
İletişim:

Sinema Tarihine Yön Veren Önemli Akımlar (ÖZET)

  • Alıntı
  • Beğenmek için giriş yapmalısınız

Mesaj gönderen svsknr »

Sessiz Sinema Dönemi (1890'lar - 1920'ler)
Sinema, 1890'larda Lumière Kardeşler'in "Trenin Gara Girişi" gibi kısa filmleriyle başladı. Bu dönemde filmler sessizdi ve sadece görüntülerle hikaye anlatılıyordu. Öne çıkan isimler arasında:

Georges Méliès: "Aya Yolculuk" (1902)
Buster Keaton: "The General" (1926)
Charlie Chaplin: "The Gold Rush" (1925)

Alman Dışavurumculuğu (1920'ler)
1920'lerde Almanya'da ortaya çıkan dışavurumculuk, karanlık ve stilize edilmiş estetik anlayışıyla dikkat çekti. Bu dönemin önemli filmleri:

Robert Wiene: "Dr. Caligari'nin Muayenehanesi" (1920)
F.W. Murnau: "Nosferatu" (1922)
Fritz Lang: "Metropolis" (1927)

Klasik Hollywood Sineması (1930'lar - 1960'lar)
Hollywood'un Altın Çağı, büyük stüdyoların hakimiyetinde yıldız sistemine dayanan ve tür sinemasının (Western, komedi, müzikal, vb.) geliştiği bir dönemdir. Öne çıkan isimler:

Alfred Hitchcock: "Rebecca" (1940), "Psycho" (1960)
Orson Welles: "Citizen Kane" (1941)
John Ford: "The Searchers" (1956)

İtalyan Yeni Gerçekçiliği (1940'lar - 1950'ler)
II. Dünya Savaşı sonrası İtalya'da ortaya çıkan bu akım, gerçekçi ve toplumsal sorunları ele alan filmlerle tanındı. Öne çıkan isimler:

Vittorio De Sica: "Bisiklet Hırsızları" (1948)
Roberto Rossellini: "Roma, Açık Şehir" (1945)
Luchino Visconti: "Yer Sarsılıyor" (1948)

Fransız Yeni Dalgası (1950'ler - 1960'lar)
Fransız sinemasında 1950'lerde başlayıp 1960'larda zirveye ulaşan Yeni Dalga hareketi, geleneksel sinema anlatım tekniklerini reddederek daha deneysel ve kişisel filmler ortaya koydu. Öne çıkan isimler:

Jean-Luc Godard: "Serseri Âşıklar" (1960)
François Truffaut: "400 Darbe" (1959)
Agnès Varda: "Cléo from 5 to 7" (1962)

Yeni Hollywood (1960'lar - 1980'ler)
1960'ların sonlarından itibaren Hollywood'da genç ve yenilikçi yönetmenlerin öne çıktığı bir dönem başladı. Öne çıkan isimler:

Martin Scorsese: "Taxi Driver" (1976)
Francis Ford Coppola: "The Godfather" (1972)
Steven Spielberg: "Jaws" (1975)

Dogma 95 (1995-2005)
Lars von Trier ve Thomas Vinterberg tarafından 1995'te başlatılan bu hareket, sinemayı daha doğal ve samimi bir biçimde sunmayı amaçladı. Öne çıkan isimler:

Thomas Vinterberg: "Festen" (1998)
Lars von Trier: "The Idiots" (1998)

Asya Sineması (1950'ler - Günümüz)
Asya sineması, özellikle Japonya, Güney Kore ve Çin'de önemli gelişmeler gösterdi. Öne çıkan isimler:

Akira Kurosawa: "Yedi Samuray" (1954)
Hayao Miyazaki: "Spirited Away" (2001)
Bong Joon-ho: "Parasite" (2019)

Avangard ve Deneysel Sinema (1920'ler - Günümüz)
Avangard sinema, geleneksel anlatım biçimlerini reddederek daha yenilikçi ve deneysel yaklaşımlar benimser. Öne çıkan isimler:

Luis Buñuel: "Bir Endülüs Köpeği" (1929)
Maya Deren: "Meshes of the Afternoon" (1943)
David Lynch: "Eraserhead" (1977)

Günümüz Sineması (2000'ler - Günümüz)
Günümüzde sinema, dijital teknolojiler ve internetin etkisiyle büyük değişimlere uğradı. Farklı türlerde ve tarzlarda birçok film üretilmeye devam ediyor. Öne çıkan isimler:

Christopher Nolan: "Inception" (2010)
Greta Gerwig: "Lady Bird" (2017)
Denis Villeneuve: "Dune" (2021)
Ve yırtılmış bir tül gibi, savrulup duruyor zaman...
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir