1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 30 Eyl 2024
gönderen g.c.


Jon S. Baird, İngiliz sinemasına yeni bir soluk getiren yönetmenlerden biridir. Cesur ve özgün filmleriyle hem eleştirmenlerden hem de izleyicilerden tam not alır. Filmlerinde gerçekliği ve duygusallığı bir araya getirerek, sinemaseverlere unutulmaz deneyimler yaşatır. Jon S. Baird, sinemanın farklı bir yüzünü gösteren, karakter odaklı ve görsel olarak etkileyici filmler yapan bir yönetmendir. Eğer henüz filmlerini izlemediyseniz, mutlaka bir şans vermelisiniz.

Baird'in En Bilinen Filmleri:
Pislik (Filth)
Cass
Laurel ile Hardy
Tetris



Anders Thomas Jensen, Danimarkalı senarist ve yönetmen olarak tanınan, oldukça özgün bir sinema dili yakalamış bir isim. Filmlerinde hem gülümseten hem de düşündüren bir atmosfer yaratmasıyla bilinir. Filmlerinde insan doğasını, ilişkileri ve toplumsal konuları mizahi bir dille ve derinlemesine inceleyerek, izleyiciye unutulmaz bir deneyim yaşatır. İşte onun öne çıkan filmleri:

Adam'ın Elmaları
Erkekler & Tavuklar
Yeşil Kasaplar
Daha İyi Bir Dünyada
Riders of Justice
Held for Ransom



Jafar Panahi, İran sinemasının en önemli yönetmenlerinden biri kuşkusuz. 1995 yılında ilk uzun metrajı olan Beyaz Balon’u yönetti ancak hiçbir zaman kısa filmden ve belgeselden vaz geçmedi. Filmlerinde İran’ı kadın karakterler üzerinden anlatmasıyla biliniyor. Panahi’nin hayatında ve sinemasında belirleyici olan yegane unsur kuşkusuz İran’da film çekmesinin ve yurt dışına çıkmasının yasak olması. Söz konusu şartlar, Panahi’nin sinemasında özellikle Taksi Tahran (Taxi Teheran 2015) ve Üç Hayat (3 Faces 2018) filmlerinde belirginleşen bir anlatı yapısını ortaya çıkardı. Panahi, Taksi Tahran ve Üç Hayat filmlerini hem yönetti hem de Jafar Panahi olarak yer aldı /kendisini canlandırdı.

Panahi'nin öne çıkan filmleri arasında:
Taksi Tahran: Bu filmde Panahi, bir taksi şoförü olarak Tahran sokaklarında dolaşır ve farklı insanlarla konuşur. İran toplumunun kesitlerini ve siyasi görüşlerini yansıtan bu film, Panahi'nin en bilinen eserlerinden biridir.
Üç Hayat: Bu filmde Panahi, üç farklı kadının hikayesini anlatır ve İran'da kadın olmanın zorluklarına dikkat çeker.
Offside: Bu filmde Panahi, İran'da kadınların stadyumlara girmesinin yasak olmasını ele alır.
Beyaz Balon: Yedi yaşındaki Razieh adlı kız çocuğu, İran'da büyük bir kutlamanın yapıldığı bir günde annesinden aldığı para ile bir akvaryum balığı almak için yola çıkar. Film, 1995 Cannes Film Festivali'nde Altın Kamera ödülünü kazandı. Bu, bir İran filminin Cannes'da kazandığı ilk büyük ödül oldu.

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen g.c.

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen svsknr
Başlığın içinden geçtim accık :oops:

İkinci bi yönetmen incelemesi için ayırdım ve anket ekleyip, ana sayfada yayınladım. :-({|=

@g.c.

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen kuzeydebiryer
Tematik bir etkinlikte yapabiliriz. Bir tema belirleyip (mesela ölüm) 4 farklı yönetmenden bu temaya uygun 4 film seçelim.
Alejandro G. Iñárritu

Birdman (2014): Ego, başarısızlık korkusu, varoluşsal kaygı.

The Revenant (2015): Hayatta kalma, intikam, doğa-insan mücadelesi.

Babel (2006): İletişimsizlik, küresel bağlantılar, trajedi.



2. Paul Thomas Anderson

There Will Be Blood (2007): Güç, hırs, kapitalizm.

Magnolia (1999): Tesadüfler, aile, travma.

The Master (2012): İnanç, bağımlılık, liderlik.



3. Christopher Nolan

Inception (2010): Gerçeklik, bilinçaltı, zaman.

The Dark Knight (2008): Kaos, adalet, ahlak.

Interstellar (2014): Zaman, insanlık, sevgi.



4. Alfonso Cuarón

Gravity (2013): Yalnızlık, insanlık, doğanın gücü.

Children of Men (2006): Ümitsizlik, insanlık, kurtuluş.

Roma (2018): Sınıf, toplumsal değişim, aile.



5. Darren Aronofsky

Requiem for a Dream (2000): Bağımlılık, umutsuzluk, psikolojik yıkım.

Black Swan (2010): Takıntı, kimlik, mükemmeliyetçilik.

The Fountain (2006): Ölüm, aşk, zamanın doğası.



6. Jim Jarmusch

Paterson (2016): Günlük hayatın şiirselliği, rutin, yaratıcılık.

Only Lovers Left Alive (2013): Aşk, ölümsüzlük, varoluş.

Broken Flowers (2005): Geçmişle yüzleşme, kayıp, yalnızlık.



7. Michael Haneke

Amour (2012): Yaşlanma, sevgi, ölüm.

Caché (2005): Suçluluk, sırlar, geçmişin hayaletleri.

Funny Games (1997): Şiddet, medya, manipülasyon.



8. Tom Tykwer

Run Lola Run (1998): Zaman, kader, seçimler.

Cloud Atlas (2012): Kader, bağlantılar, özgür irade.

Perfume (2006): Takıntı, güzellik, ölüm.



9. Christian Petzold

Barbara (2012): Kimlik, baskı, özgürlük.

Phoenix (2014): Yeniden doğuş, kimlik, savaş sonrası travma.

Transit (2018): Geçmiş, kimlik, mülteci olma durumu.



10. Pedro Almodóvar

Talk to Her (2002): İletişim, cinsellik, saplantı.

All About My Mother (1999): Aile, kayıp, cinsiyet kimliği.

Volver (2006): Kadınlık, travma, aile bağları.



11. David Fincher

Fight Club (1999): Tüketimcilik, kimlik, anarşi.

Se7en (1995): Günah, adalet, insanın karanlık yönleri.

Gone Girl (2014): Medya, evlilik, aldatma.



12. Hans-Christian Schmid

Requiem (2006): İnanç, akıl sağlığı, toplumsal baskı.

Storm (2009): Adalet, savaş suçları, etik.

23 (1998): Hacktivizm, kimlik, paranoya.



13. Fernando Meirelles

City of God (2002): Yoksulluk, suç, toplum.

The Constant Gardener (2005): İlaç sanayisi, entrikalar, adalet arayışı.

Blindness (2008): İnsanlık, kaos, toplum düzeni.



14. Duncan Jones

Moon (2009): Kimlik, yalnızlık, etik.

Source Code (2011): Zaman döngüsü, fedakarlık, gerçeklik.

Warcraft (2016): Güç, çatışma, savaş.



15. Sam Mendes

American Beauty (1999): Amerikan rüyası, aile, varoluşsal boşluk.

1917 (2019): Savaş, hayatta kalma, fedakarlık.

Road to Perdition (2002): İntikam, aile, suç.



16. Joel Coen

Fargo (1996): Suç, absürdizm, insan doğası.

No Country for Old Men (2007): Şiddet, kader, ahlak.

The Big Lebowski (1998): Absürdizm, kimlik, suç.



17. David Cronenberg

The Fly (1986): Vücut korkusu, dönüşüm, insan doğası.

A History of Violence (2005): Şiddet, kimlik, adalet.

Videodrome (1983): Medya, teknoloji, insan bedeni.



18. Ken Loach

Kes (1969): Sınıf farkı, çocukluk, umut.

I, Daniel Blake (2016): Sosyal adaletsizlik, sağlık sistemi, insanlık.

The Wind That Shakes the Barley (2006): Savaş, direniş, adalet.



19. Thomas Vinterberg

The Celebration (1998): Aile, travma, sırlar.

The Hunt (2012): İftira, adalet, sosyal izolasyon.

Another Round (2020): Hayat, risk, orta yaş krizi.



20. Kathryn Bigelow

The Hurt Locker (2008): Savaş, bağımlılık, insan doğası.

Zero Dark Thirty (2012): Terörle mücadele, adalet, etik.

Point Break (1991): Suç, adrenalin, özgürlük.



21. Lilly Wachowski

The Matrix (1999): Gerçeklik, teknoloji, özgür irade.

Cloud Atlas (2012): Kader, özgür irade, bağlantılar.

Sense8 (2015–2018): Kimlik, bağlantılar, empati.





Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen svsknr
Anket iptal :mrgreen:

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen Jeanjacksina
Hep dram filmi izliyoruz. Dram dışında filmleri olan bir yönetmen incelemesi yaparsak biraz daha farklı bir inceleme olabilir.

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen sesizadam
Lars von trier den olmaz mı?

@g.c. @kuzeydebiryer :?:

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen svsknr

:-({|=

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen Jeanjacksina
svsknr yazdı: 02 Eki 2024

:-({|=
Çok iyi bir seçenek.

Re: Hangi yönetmeni inceleyelim?

Gönderilme zamanı: 02 Eki 2024
gönderen Jeanjacksina

Mubi de 2 filmi mevcut.