7. sayfa (Toplam 20 sayfa)

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 11 Şub 2025
gönderen denisilin


Keyifli bir romantik komedi…

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 12 Şub 2025
gönderen Commander Dragonlord


Virginie Efira yine döktürmüş. "Sen döktürürsen biz de izleriz Virginie'ciğim. Sen yeter ki döktür." diyerekten izledim. :malin1:

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 12 Şub 2025
gönderen svsknr
Commander Dragonlord yazdı: 12 Şub 2025 Virginie Efira yine döktürmüş. "Sen döktürürsen biz de izleriz Virginie'ciğim. Sen yeter ki döktür." diyerekten izledim. :malin1:
Bu Virginie Efira, Benedetta'daki Virginie Efira mı oluyor? Ben de bi izliyim bare... :fesse:

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 12 Şub 2025
gönderen Commander Dragonlord
Evet, ama konu Benedetta'dan epey bir farklı. ::d

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 15 Şub 2025
gönderen denisilin


Sıradan buldum filmi…

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 16 Şub 2025
gönderen denisilin


Değişik… :-({|=

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 16 Şub 2025
gönderen Commander Dragonlord


Bizans kilise fresklerinde kullanılan ebedî mavi boyanın arayışı ile ilgili bir film. Meğerse boyanın yapımında kullanılan gizemli madde... Neyse anlatmayalım şimdi, spoiler olmasın. :ange: Hazır elim değmişken altyazılarını da Türkçeye çevirip, filmi yayınladım. :malin1:

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 17 Şub 2025
gönderen Zorba

Çok isterdim ki bu filmi yeterince anlayıp anlatabilmeyi ve de herkesi bağlayıp izletebilmeyi…Böyle diyorum çünkü film okuması yapılmadan ya da yeterli derece de belli bir film yorumlama, görsel ve imgesel ifadeleri anlamlandırma becerisine bilgisine sahip olmadan o doluluğu anlamak neredeyse imkansız.Ancak cahil de olsam izlediğim en iyi film olabilir hissiyatı bile yeterince muazzam hissetmeme yetti.Ardından ne anlatmış aslında diye biraz araştırayım dediğim de ne üstün düşünce ne yüksek zeka ne hisli bir yapıt ne trajik bir hikaye dedim.Üzerim de bıraktığı etki film ekranını kapattıktan sonra uzun uzun düşünmeme, filmin görselliğinde ki tiyatro eseriymişçesine sergilenişi içeriğinde ünlü müzik eserleri ve sanatın resim alanında ki mükemmel eserlerinin yer alışı ben de dinginlik doyum ve aynı zamanda bir şeylere açlık hissettirdi.Filmin her bir karesi dikkatle yorumlanmaya,her bir repliği özenle okunmaya kurgulanmış.Ne muhteşem olduğunu daha fazla nasıl anlatabilirim.
Konusunu anlatmak bazı filmler için içini boşaltmak basitleştirmek kendi dilimde onu sakız etmek gibi bir ayıbına girecekmişim hissi veriyor beceriksizliğimden yetersizliğimden dolayı o nedenle bu hadsizliği etmeden anlatmamayı izlenmesini tavsiye etmeyi daha değerli bularak karmaşık bir şekilde burada bırakıyorum.Tekrar etmek istediğim bir yer şey var ki film izlendikten sonra film okumasına dair paylaşımları da (bazı YouTube kanallarında mevcut) muhakkak filmin devamı gibi bakılmalı ve üstüne tekrar tekrar izlenmeli…. Meraklılarına İyi seyirler dilerim.

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 21 Şub 2025
gönderen Zorba

Abartılı ifadeler kullanmanın yeri zamanıdır bu eser için çünkü başlı başına bir “sanat” izledim. Sinema tarihinin en iyi filmleri arasında olmasının ne kadar yerinde olduğu aşikar, lakin asıl değeri bana kattığı o derin düşünce ile baş tacım olası bir yerde olacak filmlerden biridir.

Konusu itibari ile anlaması kolay ancak alt katmanlara inildiği takdirde bir külliyat çıkar ortaya anlatılmak istenen yazıldığı süreçte.
Kısaca ifade edebilmeye çalışırsam filmde bir iz sürücü var ve her gidenin isteklerinin gerçekleşeceği bölgeye ve bölgede bulunan odaya götürmek üzere izcilik,öncülük yapan taşralı bir iz sürücü kendisi.Ve bunun yanı sıra odaya gitmek isteyen yolculuklarına iz sürücünün eşlik ettiği profesör ve yazar mevcut. Ancak bu odanın bir özelliği vardır ki oda senin ne istediğin ile ilgilenmez,senin en derin arzunu bulup onu gerçekleştirir.Film de “Kirpi” lakaplı bir iz sürücünün başından geçeni anlatırken bunu anlarız.

Filmin sinematografik özelliklerine bakıldığın da az hareketlilik, az diyalog ve çok düşünce, az Işık, koyu ton ve ağır kamera hareketleri ile görsellenmiş olarak izlenmekte. Bu bana filmi izlerken temiz bir zihin ve verimli bir içsel konuşma imkanı sunduğunu farkettim. Ve bunun çok özel olduğunu düşünüyorum çünkü modern sinema da tamamen bu tarafın kapalı olup bana cevabı da soruyu da hazır sunarken ambole olan beynimle her şeyi kabul ederken Tarkovsky sorgulamama, anlam çıkarmama ve bunu öznel nitelikler ile yapmama müsaade ediyor. Belki filmin anlattığı çok başkadır ama bana bu kapıyı da açık bırakıyor herhangi bir dayatmaya maruz bırakmadan…

Tarkovsky filmde ilginç bir detay ile taçlandırmış ki filmin her anı mücevher ile kaplı iken benim dikkat ettiğim film bölge dışında sepya renkli iken bölgeye gidildiği anda renkli bir çekim ile devam ediyor tekrar yaşadığı yere ve bölge dışına çıktığında yine aynı şekil renkli hali kayboluyor. Burada ki dikkat eksikliğiniz yok ise a aa bu da ne demektir diye sizi düşündürür hale getiriyor. Film de diğer filmlerinde olduğu gibi metaforlar (köpek, su, suyun içinde yüzen şeyler, engelli çocuk, ısırılmış elma…) zihin açıcı gerçekten. Bir oyun oynar gibi izleyebilirsiniz. Metafor bulmak ve anlamını öğrenmek bir nevi rüya tabiri gibi bana merak katıyor diyebilirim. Nitekim dağılmadan ifade edersem biraz araştırdığımda Tarkovsky sepya renk çekimlerin olduğu sahneler bölge dışında yaşadığı alanı kapsıyor ve renksiz sıkıcı iletişimin insanlar arasında yetersiz her şeyin değersizleştiği bir ortamı ifade ederken renkli olan bölge de teknolojinin girmediği, insanın ve kötülüğün olmadığı doğa ile iç içe bir doğal özü temsil ederek renkli halde karşımıza çıktığını ifade ediyormuş hatta filmde de iz sürücü bölgeye “evim” diyor hatırladığım kadarıyla, aslında olmak istediği bu arınmışlık belki de iç dünyası bu şekilde…

Filmde bölge de geçen konuşmalar, içsel çatışmalar, arayış ve sonucu aslında aranan şeyin çok da uzakta olmadığını, bölgeye ihtiyaç bulunmadığını, kendinde ve kendine ait olanda mevcut olduğunu bize bir görsellik ile ifade etmektedir ki izleyin ve siz de araştırıp bulun efenim.

Tek sefer izlemek ile yetinilemeyecek kadar anlamlı bir arayış biraz da islamda ki tasuvvufu andırıyor bende.İyi seyirler dilerim.

... Bugün Hangi Filmi İzlediniz?

Gönderilme zamanı: 21 Şub 2025
gönderen svsknr
Zorba yazdı: 21 Şub 2025

Abartılı ifadeler kullanmanın yeri zamanıdır bu eser için çünkü başlı başına bir “sanat” izledim. Sinema tarihinin en iyi filmleri arasında olmasının ne kadar yerinde olduğu aşikar, lakin asıl değeri bana kattığı o derin düşünce ile baş tacım olası bir yerde olacak filmlerden biridir.

Konusu itibari ile anlaması kolay ancak alt katmanlara inildiği takdirde bir külliyat çıkar ortaya anlatılmak istenen yazıldığı süreçte.
Kısaca ifade edebilmeye çalışırsam filmde bir iz sürücü var ve her gidenin isteklerinin gerçekleşeceği bölgeye ve bölgede bulunan odaya götürmek üzere izcilik, öncülük yapan taşralı bir iz sürücü kendisi. Ve bunun yanı sıra odaya gitmek isteyen yolculuklarına iz sürücünün eşlik ettiği profesör ve yazar mevcut. Ancak bu odanın bir özelliği vardır ki oda senin ne istediğin ile ilgilenmez, senin en derin arzunu bulup onu gerçekleştirir. Film de “Kirpi” lakaplı bir iz sürücünün başından geçeni anlatırken bunu anlarız.

Filmin sinematografik özelliklerine bakıldığın da az hareketlilik, az diyalog ve çok düşünce, az Işık, koyu ton ve ağır kamera hareketleri ile görsellenmiş olarak izlenmekte. Bu bana filmi izlerken temiz bir zihin ve verimli bir içsel konuşma imkanı sunduğunu farkettim. Ve bunun çok özel olduğunu düşünüyorum çünkü modern sinema da tamamen bu tarafın kapalı olup bana cevabı da soruyu da hazır sunarken ambole olan beynimle her şeyi kabul ederken Tarkovsky sorgulamama, anlam çıkarmama ve bunu öznel nitelikler ile yapmama müsaade ediyor. Belki filmin anlattığı çok başkadır ama bana bu kapıyı da açık bırakıyor herhangi bir dayatmaya maruz bırakmadan…

Tarkovsky filmde ilginç bir detay ile taçlandırmış ki filmin her anı mücevher ile kaplı iken benim dikkat ettiğim film bölge dışında sepya renkli iken bölgeye gidildiği anda renkli bir çekim ile devam ediyor tekrar yaşadığı yere ve bölge dışına çıktığında yine aynı şekil renkli hali kayboluyor. Burada ki dikkat eksikliğiniz yok ise a aa bu da ne demektir diye sizi düşündürür hale getiriyor. Film de diğer filmlerinde olduğu gibi metaforlar (köpek, su, suyun içinde yüzen şeyler, engelli çocuk, ısırılmış elma…) zihin açıcı gerçekten. Bir oyun oynar gibi izleyebilirsiniz. Metafor bulmak ve anlamını öğrenmek bir nevi rüya tabiri gibi bana merak katıyor diyebilirim. Nitekim dağılmadan ifade edersem biraz araştırdığımda Tarkovsky sepya renk çekimlerin olduğu sahneler bölge dışında yaşadığı alanı kapsıyor ve renksiz sıkıcı iletişimin insanlar arasında yetersiz her şeyin değersizleştiği bir ortamı ifade ederken renkli olan bölge de teknolojinin girmediği, insanın ve kötülüğün olmadığı doğa ile iç içe bir doğal özü temsil ederek renkli halde karşımıza çıktığını ifade ediyormuş hatta filmde de iz sürücü bölgeye “evim” diyor hatırladığım kadarıyla, aslında olmak istediği bu arınmışlık belki de iç dünyası bu şekilde…

Filmde bölge de geçen konuşmalar, içsel çatışmalar, arayış ve sonucu aslında aranan şeyin çok da uzakta olmadığını, bölgeye ihtiyaç bulunmadığını, kendinde ve kendine ait olanda mevcut olduğunu bize bir görsellik ile ifade etmektedir ki izleyin ve siz de araştırıp bulun efenim.

Tek sefer izlemek ile yetinilemeyecek kadar anlamlı bir arayış biraz da islamda ki tasuvvufu andırıyor bende. İyi seyirler dilerim.
Madem bu sulara yelken açtın, sıradaki sahil burası olabilir:

Tabii daha önce uğramadıysan. :-({|=