Re: Christian PETZOLD Sineması *Atölye Ekibi Çalışması*
Gönderilme zamanı: 01 Eki 2024
Petzold Sineması yolculuğumuzun 3 filmi Undine oldu. Berlin film festivalinde Undine karakterini canlandıran "Paula Beer'e en iyi kadın oyuncu ödülünü getiren bu film 3 temel tema üzerinde ilerleyen bir hikayeye sahip. Mitoloji, aşk ve Alman kimliği filmde yoğun sembol kullanımıyla ele alınmış. Filmin açılış sekansında Undine sevgilisi Johannes ile bir kafede otururlar. Johannes Undine'ye bu ilişkinin bittiğini söylerken Undine "Benden ayrılırsan seni öldürmem" gerekir diyerek Avrupa'nın güçlü mitosu su perisi Undine'ye güçlü bir gönderme yapar. Film boyunca bu göndermeler devam etse de bu karanlık bir peri masalına dönüşmeyecektir. Midsommer gibi filmlerde ki mitojik öykü yapısı Undine'de aşka ve dönüşüme evrilecek. Bu dönüşüm Alman kimliği ve bunu yansıtan Berlin'in kimliğini bulma öyküsü ile patalel ilerleyecektir. Filmin büyük çoğunluğunda Berlin şehrinin hikayesinin aktarılmasında ki temel amaçta bu. Johannes'tan ayrılan Undine mitosuna yani kaderine meydan okurken kendi himayesini çizen bir su perisine dönüşür. Berlin şehride tarihin büyük yıkımında kendi öyküsünü bulmaya çalışan Undine'dir aslında. Kendi geçmişini kurulduğu bataklığa gömmek istese de kökeninde ki mitos yani tarih Berlin'de suyun altında belli belirsiz bir silüette yaşayacaktır.
Film daha önce seyrettiğim Phoenix ve Transit filmlerine göre oldukça sembolik kurgulanmış. Bunda da çok başarılı bulamadım Petzold'u. Sevgili @akboynuz'un film toplantımızda anlattığı çözümleme ise Petzold'un amacı (Undine, Johannes ve Christoph isimlerinden yola cikarak 3 karakterin Almanya'nın Pagan köklerinden Hristiyanlığa geçişi ile birleştirdiği çözümleme) bunda başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bunun ayrıntısını umarım çözümlemenin sahibi @akboynuz kaleme alır.
Filmde en sevdiğim unsur müzik kullanımıydı. Bach'ın barok tarzda dizayn ettiği derinlikli adagiosu bmv 974 konçertosu filme çok yakışmış. Phoenix filminin finalinde ki müzik kullanımı kadar çarpıcı olmasa da filmin bütününe yayılan bir ruh oluşturmayı başarmış.
Sembol kullanımı, dar süresi ve tamamlanamayan temaları ile çok yükseldiğim bir film olmasa da Undine kesinlikle izlenilmeyi hak eden bir yapım.
Film daha önce seyrettiğim Phoenix ve Transit filmlerine göre oldukça sembolik kurgulanmış. Bunda da çok başarılı bulamadım Petzold'u. Sevgili @akboynuz'un film toplantımızda anlattığı çözümleme ise Petzold'un amacı (Undine, Johannes ve Christoph isimlerinden yola cikarak 3 karakterin Almanya'nın Pagan köklerinden Hristiyanlığa geçişi ile birleştirdiği çözümleme) bunda başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bunun ayrıntısını umarım çözümlemenin sahibi @akboynuz kaleme alır.
Filmde en sevdiğim unsur müzik kullanımıydı. Bach'ın barok tarzda dizayn ettiği derinlikli adagiosu bmv 974 konçertosu filme çok yakışmış. Phoenix filminin finalinde ki müzik kullanımı kadar çarpıcı olmasa da filmin bütününe yayılan bir ruh oluşturmayı başarmış.
Sembol kullanımı, dar süresi ve tamamlanamayan temaları ile çok yükseldiğim bir film olmasa da Undine kesinlikle izlenilmeyi hak eden bir yapım.