Film unsurları
Moderatörler: Moderatör, CoMod, Editör, Yönetmen
-
Konu yazarı - Mesajlar: 67
- Kayıt: 27 Ağu 2024
- Başlıklar: 6
- Şehir: Manisa
- İletişim:
-
- Moderatör
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 28 Ağu 2024
- Başlıklar: 15
- Şehir: İstanbul
- Yaş: 37
- İletişim:
Re: Film unsurları
Bu ankete yanıtım kesinlikle yönetmen, çünkü lars von trier ve c. Nolan filmlerini çok eski tarihlerde izlemiş olmama rağmen unutamıyorum. Başarı oynayanlar kadar onları güzel oynatabilen veya kullanabilenle ilgili bence.
İkinci bir hakkım olsaydı, müzik diyebilirdim. Bir rüya için ağıt filminin müziği, ulak filminin müziği bunlar zihnimde yer etmiş durumda.
İkinci bir hakkım olsaydı, müzik diyebilirdim. Bir rüya için ağıt filminin müziği, ulak filminin müziği bunlar zihnimde yer etmiş durumda.
Louise Bourgoin sevdamız daimidir.
Re: Film unsurları
Yönetmen işaretledim çünkü oscarda en sona o kategori kalıyor
Kim namus ve ahlak şövalyeliği yapıyorsa, bilin ki en namussuzu odur.
Friedrich Wilhelm Nietzsche
Friedrich Wilhelm Nietzsche
-
Konu yazarı - Mesajlar: 67
- Kayıt: 27 Ağu 2024
- Başlıklar: 6
- Şehir: Manisa
- İletişim:
Re: Film unsurları
Bu konuda benim ilk tercihim kurgu. Film bütünlüğünü sağlayabilmenin ve o bütünlük içinde izleyiciyi diri tutmanın en önemli yolu kurgudur. 2. Olarak senaryonun kalitesidir.
Re: Film unsurları
Başarıdan neyi kastettiğimiz de önemli aslında ama ben kendi beğenimi baz alıp, kurgu dedim. Yoksa hedef gişe başarısıysa, bence önce oyuncu (Güzel veya yakışıklı olması şart bu durumda), sonra yönetmen gelir
Ve yırtılmış bir tül gibi, savrulup duruyor zaman...
-
- Sinefil
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 19 Eyl 2024
- Başlıklar: 1
- Şehir: İzmir
Re: Film unsurları
Günümüzde birçok şeyin değeri, birey merkezli belirlendiği gibi sinemadaki görme biçimimiz de yönetmen üzerinden biçimleniyor. Bireyliğin alt katmanları var elbet. Önce yönetmene, sonra baş karakter(ler)e ve daha sonra görüntü yönetmenine, müzisyenine vs.dağıtılan bir ilgi hiyerarşisi var. Algımız da burada hiyerarşik. Ancak bu elbet sabit değil. Mesela David Lynch'in Dune'u beğenilmemiş. Yönetmenini gölgeleyen bazen senaristin ismidir, bazen çok iyi bir kitabın güçlü yazarıdır... Ya da iyi yönetmenler de filmlerinde popüler isimlere yer vererek izlenmesini arttırabilir.. Bazılarımız yapımcıdan çıkan bütün filmleri izleme obsesifliğindedir.. Kısacası yönetmen de olsa senarist de olsa biz filmi seçmiyoruz, film bizi seçiyor.
Yine de ben, kişisel olarak, yönetmen odaklı izlemeyi tercih ediyorum. Oyuncu kolay kolay bana bir sinema tarihi sunmaz, ancak sinema tarihinin içinde rastlantısal-kendi kişisel tarihi ile konum alır. Biz dünya sinemasını veya ülke sinemasını ya da dönem sinemasını anlamak için, yönetmenin özellikle autor yönetmenin filmlerini takip ettiğimizde, bu makro ve mikro sinema dünyasının içine dahil olabiliyoruz. Malesef üretim böyle; ve üretimin, tüketim tarzlarını belirlemesi anlaşılır birşey...
Yine de ben, kişisel olarak, yönetmen odaklı izlemeyi tercih ediyorum. Oyuncu kolay kolay bana bir sinema tarihi sunmaz, ancak sinema tarihinin içinde rastlantısal-kendi kişisel tarihi ile konum alır. Biz dünya sinemasını veya ülke sinemasını ya da dönem sinemasını anlamak için, yönetmenin özellikle autor yönetmenin filmlerini takip ettiğimizde, bu makro ve mikro sinema dünyasının içine dahil olabiliyoruz. Malesef üretim böyle; ve üretimin, tüketim tarzlarını belirlemesi anlaşılır birşey...
-
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 20 Eyl 2024
- Başlıklar: 0
- Şehir: İstanbul
Re: Film unsurları
Sağ kol, sol kol, ayaklar, hangisini keselim gibi bir soru bu! Hangisinden vazgeçersin, hepsi lazım abi! Yönetmen, oyuncu, senaryo, kurgu… Ayırmak zor bence…
CARPE DIEM
-
- Benzer Konular
- Cevaplar
- Görüntüleme
- Son mesaj
-
- 0 Cevaplar
- 606 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen svsknr
-
- 36 Cevaplar
- 2583 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen denisilin
-
- 6 Cevaplar
- 458 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen kuzeydebiryer
-
- 20 Cevaplar
- 1107 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen sesizadam
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir